Přechod Rychlebských hor - 2020

Rychlebské hory
3 dny v Rychlebských horách
Rychlebské hory patří k našim nejodlehlejším a nejopuštěnějším pohořím. V pátek přijíždíme autem do Lázní Lipová kde necháváme auto a čekáme na autobus směr Bílá voda-léčebna konečná autobusu a jsme na hranicích s Polskem. Zpočátku jdeme chvílí po červené, ale za chvíli odbočujeme z cesty chceme se hned napojit na hranice a jít přímo po hranicích, ale cesta se nám ztrácí takže se vracíme zpátky na červenou kde dojdeme na Růženec odkud už opravdu kopírujeme hraniční kameny 😃 docházíme na Borůvkovou horu kde stojí rozhledna je to asi nejvíce navštěvovaný vrchol v severní části Rychlebských hor než dojdeme na další hraniční přechod Travná potkáváme několik lidí z polské strany kteří jdou na rozhlednu,stále se snažíme kopírovat hranici nescházíme na turistické stezky s vyjímkou k lesnímu baru,kde uvítáme občerstvení v podobě pivka samozřejmě hodíme penízky do pokladničky 😃 😃 chvíli odpočinem a pak pokračujeme opuštěnou krajinou kde si užíváme ticha a samoty přes Černý vrch,Hraniční vrch až na Hraničky kde přicházíme kolem půl 7 večer tady nacházíme na odpočinkovým místě blízkosti studánky místečko k přenocování. Ráno nás čeká opět krásný den posnídáme zbalíme spacáky a vydáváme se opět na cestu směr nejvyšší vrchol Rychlebských hor Smrk(1127m) opět šlapeme opuštěnou krajinou bez lidí ani se nedivím říká se že Rychlebské hory patří k našim nejodlehlejším a nejopuštěnějším pohořím. Na Smrku to ale už tak nevypadá kříží se zde několik turistických tras 😃😃 Velký hraniční kámen tady označuje styk tří dávných panství dnes území Moravy, Slezska a Polska. Rádi bychom pokračovali dále, ale z Kladského sedla by bylo špatné spojení dostat se k autu do Lázní Lipová tak sestupujeme do Ramzové a autobusem se vracíme k autu,ale ještě nekončíme 😉😉 chceme přece projít Rychlebky celé našla jsem ubytování takže další noc je v posteli 😃 ráno vyjíždíme autem ke středisku Paprsek trochu si dnes zajdeme zpátky, kde jsme skončili předešlý den sice ne už přímo na Smrk,ale kousek dál na Brousek a odtud se už opět po hranicích pouštíme na Travnou horu,Polskou horu,Kunčický hřbet až do Kladského sedla kde hřebenovka Rychlebských hor končí a navazuje na ni masív Králického Sněžníku. Z Kladského sedla se vracíme na Paprsek k autu. Můžu říct, že Rychlebské hory jsou méně známé ale o to hezčí hory 😍😍 za tři dny jsme našlapali zhruba 65km #rychlebskehory #rychlebky